Thursday, November 29, 2012

hobi oh hobi

Assalamualaikum :D

Hello hai hai semua..!! hoho
Semalam aku gi mancing untuk kali keduanya * baru dua kali je pun. haha untuk mengisi masa lapang yang terlebih lebih terluangnya ni. heee. Seronok bakk anggg la citer dia sebab masa 1st gi mancing , banyak ohh dapat pancing ikan. masa tu ada rasa bangga dalam diri sikit. haha.

Nak dijadikan cerita , semalam tetiba datang semangat nak gi memancing. dah tanam niat nak jadikan mancing ni hobi lah kiranya. halamakkk. haha. semalam gi memancing dapat gak banyak ikan. dapat plak dua talapia merah besar bak angg jugak. aku dengan semangatnya bawak la balik ikan ikan tu. pehhh , sampai sampai je umah , mak aku suruh siang ikang tu. Hilang terus semangat aku. Mak aiii dalam hati aku , mak aku balas dendam ke apa ni? sebab yang 1st hari tu dia yang siang ikan.. Rasa cam nak gali lubang , pastu tanam diri aku time tu gakk. serabai gila -_-

Mak aku dah bising macam apa , umur dah 20 tahun dah la , sampai bila taknak belajar buat benda tu suma , nanti camne nak buat kot tak reti siang ikan laa. elehh , aku beli ikan yang dah siap siang je la kat pasar nanti. wekkkk. haha. elehh lagi skali , mesti ramai gak yang kat luar tu tak reti siang ikan, kan kan kan?? heh

Nak taknak , aku gagahkan jugak la kaki aku melangkah sambil angkut ikan ikan yang hidup lagi dalam air tu , bawak ke dapur. lutut aku menggigil tak payah cakap la time tu * macam nak gi menempuh orang berperang plak takut eaa. haha. Giler ar , mak aku paksa macam apa. Dia pun menunjukkan cara - cara macam mana nak menyiang ikan. eeeee.. Ikan tu hidup lagi bhaii.  O.o pastu buat tarian tango plak ikan ikan tu dok bantai melompat tak berenti renti. siot punya ikan. mananya tak terkejut kejut aku. dah macam orang melatah dah hang tau. kot sakit jantung , mau mati time tu jugak tu. Serius ikan tu bongok -..-'

Aku pun memulakan la kerja kerja menyiang ikan dengan tangan menggigil. adik aku dah bantai gelak macam apa dahh. kuanjaqq. haha. Mak aku cakap , macam ni ke nak jadi askar?? panakut. bhaha.. btw , tak sangka'i nye pun yang mak aku ingat lagi cita cita terpendam di sudut hati aku. so touchhh. haha. ok , sambung balik. aku siang ikan tu dari ikan tu hidup sampai la akhirnya mati di tangan aku * aku bukan pembunuhh :(
Ikan yang last , aku dah rasa cam pening kepala. ahh , sudahh. jangan pitam tetiba sudahh. Mampuihh kena kutuk ngan mak aku nanti. haha.

Dalam aku menyiang ikan tu , aku dah tanam tekad taknak gi memancing lagi. Aduiiii. hobi baru aku tu. sadisss betul laaa. sobsss. haha

lepas aku habis siang , mak aku rendam ikan ikan tu dalam air limau nipis , pastu goreng ikan tu. citer dia , aku yang pancing ikan tu , pastu aku siang macam rasa nak gila , pastu aku makan balik ikan tu. masa makan cam rasa lain sikit ikan tu. tekak macam taknak rasa sedap plak. maybe sebab aku sendiri yang bunuh ikan tu kot. haha. citer habis disini. kbai.

taking care :D

2 comments:

  1. kejam gila seyh.. haha...
    aku reti je siang ikan.. haha..
    pe cer ? :P

    ReplyDelete