Saturday, September 29, 2012

Rindu

Assalamualaikum :)

" Biar nafsu sunyi tanpa godaan. Biar kaki sunyi  tanpa berjalan. Tapi jangan biar akal sunyi tanpa ilmu dan jangan biar hati sunyi tanpa cinta kepada Allah swt. Ukhwah itu bukan terletak pada kerapnya pertemuaan , bukan juga terletaknya pada manisnya ucapan di bibir tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya dalam doa "

" Bait rindu datangnya daripada  Allah. Rindu kerana Allah pastinya penguat ukhwah. Andai dirimu merinduiku lillah , hatiku turut merasa kerinduan itu lillah ^_^  Nur itu kuibaratkan seperti matahari. Sinarnya tiada henti , dikala malam bulan pengganti. Begitu juga sahabat yang ku sayangi. Sentiasa menyuluh cahaya kesedaran, Uhibbukifillah ya sahabat. "

Sape ek yang bagi ayat-ayat ni? haaa. cik Nurul Ain Hussin yang bagi. rindu dia :( Lama tak jumpa dah. asyik plan nak jumpa .. nak jumpa .. tapi asyik cancel je. Ni plak skarang dah blaja kat Sarawak. Lagi la susah nak jumpa. Sian dia , masa awal-awal kat sana asyik sakit je. Hmm. Budak-budak dorm yang lain pun sama lama tak jumpa. Entah bila la nak ketemu -.-'

Ain , sorry tak selalu mesej kau. Aku pun rindu kau jugak. Rindu sangat. Jaga diri kat negeri orang tau. Sayang kau , Ain. Lillahi taala :')

No comments:

Post a Comment