Thursday, September 20, 2012

Hijrah

Assalamualaikum ;)

Jam pukul 8.40 pagi. Hmmm. Tak tahu nak buat apa. sudahnya terbukak new post. haha. Poyo giler xde keje nak buat. padahal banyak je benda nak buat. tapi pemalas kan. yang rajinnya ke sini je. nak buat acano? haha

Semalam atul ada baca *siap announce lagi satu statement yang berbunyi "orang yang baru 'berhijrah' ni memang bersemangat". Lebih kurang camtu lah ayat dia. Uishhh..! giler kau tak terasa. Haha. Aku macam agak-agak cam ter'ohh' kejap. Haha. Tapi aku sebenarnya dah lama berhijrah *ek ele. baru 3tahun lama la sangat. kecoh je kan. haha Sejak aku 17tahun , aku dah mula berjinak-jinak dalam dunia islamik ni. Sebab aku tahu itu jalan hidup aku. Tapi silap aku. aku tak maintain. kira cam kejap-kejap je *suka hati kau je. sengal..! -.-' Sekarang aku dah 20tahun , aku pun berazam nak kembali kepada aku yang sebelum ni. Lagipun aku dah lama nekad *nekad je lebih , tapi lambat ohh baru nak convert balik. O.o Jadinya , inilah aku yang sebenar. aku yang sebenar , bukan Balqis yang korang kenal di waktu umur 18 dan 19 tahun aku *terkena kejutan kot time ni. haha Tapi , kalau sape yang betul-betul kenal aku , dia akan tahu aku ni macam mana sebenarnya ;)

Alaa , lagipun aku berhijrah dalaman je. luaran aku still sama. sempoii , cool , *aku tak rasa pun aku perasan dalam hal ni. ehem..! :p nak melawak tahap camne pun bagi je la kat aku. xde hal. Kira cam xde beza pun aku yang before ni dengan aku yang sekarang. Just a little little bit much much. sangat kecik perubahan kalau ada. haha. Bagi aku , perubahan luaran cam pakaian atau tetiba nak cakap lemah gemalai , nak bercakap pun cover , tak perlu kalau hanya nak nampak baik dimata dan pandangan orang *menyampah kat orang camni. So , apa motif kau kalau buat camtu? Tahu apa itu hipokrit? * Google please. ahah Pastu , tetiba cakap tu tak bleh , "ehh..! tak baik lah cakap camtu " cakap ni tak bleh, "ishh..! tak boleh la cakap camni" , Haaa , tu cam nak kena maki balik dengan aku. memang la boleh tegur kalau benda tak elok , tapi kalau bergurau pun dah tak boleh , aku pang sat gi kang. haha

Nak cakap apa lagi entah. I have no idea right now. Haaa. apa kata sape-sape yang singgah kat blog aku ni , korang bagi aku idea nak update pasal apa. kalau idea korang boleh pakai , aku try buat entri. *Wahhh , banyak plak masa aku nak terima request orang kan. Tapi belum masanya lagi laa aku nak buat camtu. hikhok.

Wahai sahabat dunia akhirat , doakan aku berterusan camni. taknak la kejap je aku camni lagipun masuk neraka bukan kejap-kejap. heee. Pastu , doakan aku gak semoga aku sentiasa dapat perbaiki diri aku , perbaiki kelemahan aku , tingkatkan amalan , jadi wanita yang solehah dan dapat suami yang soleh :)) *yang last tu cam semangat plak kan. haha Support aku tau..! :'D

p/s : Jom sama-sama cari redha Allah :')

Salam Sayang :)




No comments:

Post a Comment