Sunday, November 20, 2011

:: Ayat Kursi ::

Haaa.. Apa ni? ayat kursi lah... xtau ke ayat kursi tu yang mana? *bahasa tu biarla ramah sikit ..Sayang.. Ayat Kursi tu ada dalam surah Al-Baqarah ayat yang ke 255 *kalau xsilap la... Ayat Kursi ni ada banyak kebaikan tau kalau kita selalu amalkan.. Lagi pun , xsusah pun nak hafal.. ;) Kat bawah ni aku letakkan Ayat Kursi k.. :)





Dan kat bawah ni pulak , kelebihan kalau kita selalu amalkan.. *copy dari fb adik aku.. ngee~ 
Pada yang dah tahu , gud2.. thumbs up.. Heee.. Pada yang belum tahu , baca lah..  ^_^

1) Baca pada saat keluar rumah, 70000 malaikat akan menjagamu dari semua sisi

2) Baca saat masuk rumah, kemiskinan tidak akan memasuki rumahmu

3) Baca setelah berwudhu, darjatmu akan dinaikkan 70 tingkat

4) Baca pada saat tidur, malaikat akan menjagamu sepanjang malam

5) Baca setelah solat, maka jarak antara kamu dan syurga hanyalah kematian. 




# Sampaikan kepada orang lain , maka ini adalah sedekah jariah. Dan pada setiap orang yang mengamalkan , kamu akan turut mendapat pahalanya sampai hari kiamat. ;)

# Senangnya nak dapat pahala :D

Taking Care
;)



2 comments: