Friday, September 16, 2011

Berkawan

Kita, kalau jadi member kepada member kita, mesti nak jadi yang terbaik kan. Kalau boleh , susah senang nak sama2. Kalau ada , masalah , seboleh bolehnya diselesaikan bersama kan. Selalu bersama kalau ke mana sahaja. Gelak tawa sama. Tapi pernah tak , dengar orang cakap, lebih baik kawan berdua daripada bertiga. atau senang cakap lebih baik berkawan dalam nombor genap. Kenapa? sebab yang diberi adalah , kalau kawan bertiga mesti salah sorang akan terasa. betol ke macam tu? Jom kita buat research kenapa..

Antara sebabnya ialah :-
* Bila A bercerita , pasti A akan panggil nama salah sorang daripada B dan C
* Bila berjalan, kebiasaannya akan berdua. Mungkin ada bertiga tapi jarang. Kalau ada pun , kejap2 sorang dah kebelakang. 
* Bila Si B jarang ada antara Si A dan Si C , mereka berdua lebih kerap bersama. Cerita yang dikongsi juga lebih banyak antara si A dan si C berbanding dengan si B.
* Tak mustahil untuk si A dan si C meluahkan apa yang mereka kurang berpuas hati tentang si B.
* Si A lebih selesa ajak si C teman ke mana si A nak berbanding si B.

Sebab2 lain , korang boleh fikir sendiri apa yang boleh berlaku. :)
Tapi hanya kajian yang dibuat. Tapi kalau tiada yang terasa atau ikatan persahabatan antara bertiga baik2 sahaja, alhamdulillah dan teruskan.. :)

Tapi , selalunya member yang baik akan sanggup buat apa je yang terbaik untuk member dia , termasuk tak sanggup menyakitkan hati member dia mesti pun dalam bergurau. Maybe kalau terlepas cakap , dia akan serba salah.  Kita semua member macam tu ke kepada member kita? Cuba kita ingat2 balik.. 

;)


No comments:

Post a Comment