Tuesday, May 31, 2011

Permata Yang Dicari

Hadirnya tanpa kusedari...Menggamit kasih cinta bersemi...Hadir cinta insan padaku ini , anugerah kurniaan Ilahi...Lembut tutur bicaranya menarik hatiku untuk mendekatinya...Kesopanannya memikat dihati...Mendamaikan jiwaku yang resah ini...Ya Allah, jika dia benar untukku , dekatkanlah hatinya dengan hatiku...Jika dia bukan milikku , damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu...Dialah permata yang dicari selama ini baru kutemui...Tapi ku tak pasti rencana Ilahi...Apakah dia akan kumiliki...Tidak sekali dinodai nafsu...Akan kubatasi dengan syariatMu...Jika dirinya bukan untukku , redhakan hatiku dengan ketentuanMu...Ya Allah, engkaulah tempat ku bergantung harapanku....Ku harap diriku sentiasa dibawah rahmatMu...

Kau

Berlalu... terus berlalu.. walaupun aku tersungkur , kau terus jua berlalu tanpa menoleh ke belakang walau sesaat pun.. Biarpun aku menjerit , melaung dan terus memanggil... kau tetap berlalu.. Kau sentiasa disisi aku tapi kenapa seringkali kau tak pernah menunggu aku? hanya aku yang menunggu kehadiran kau... kadangkala aku penat.. sehingga aku biarkan sahaja kau berlalu dengan harapan nanti kau akan datang lagi pada aku.. walaupun aku tahu kau takkan kembali kerana itulah yang telah ditetapkan... ohh , MASA...


Teman , Sahabat , Kawan , Member

Hidup ni susah kita nak duga... Kadang-kala kita rasa dekat dengan seseorang tu, tapi sebenarnya jauh.. Walaupun kita dapat genggam tangan dia , belum tentu hati dia kita dapat selami... Mungkin kita boleh buat dia ketawa tapi kita tidak tahu apa makna senyumannya... Bila dia menangis , kita sangka kita dapat memujuknya.. Walhal , kehadiran kita langsung tak disenangi... Rencah dunia , kita takkan tahu siapa kawan dan lawan sehingga sampai saat kita jatuh tersungkur , adakah tangan dihulur atau kita ditinggalkan... 


Friday, May 27, 2011

Dorm12 TTJ meet up...

tak tau nak cakap camne.. bile nak jumpe diorang rase cam exited.. xsabar rasenye. yela dah lame xjumpe.. tapi bile dah sampai sane , aku plak tak tau nak cakap ape.. bleh je aku diam kan, time tu.. entah la.. rase cam lain kot.. tapi dah lame sikit, ok lah... biase la aku.. kene ar buat2 sengal sikit.. hehe... amik kau.. asal aku cakap je, ketawe masing2.. hehe... bajet hebat lah tu.. haha.. xde la... member kelas aku cakap, kalau aku masuk raje lawak, mesti aku dapat no1.. nampak sangat tipu.. hehe.. berbalik kepada TTJ meet up, xsemua pon yang join.. ade yang tak datang... xpe2... maybe next time... kitorang meluangkan mase bersame2 jugak la hari tu walaupun kejap je... ni , ade ar gak gambar diorang... ni je yang termampu untuk upload... Internet 'terbaik' sangat kat sini.. heee